Thursday 29 November 2012

Kisah Seorang Anak Di dalam Rahim

Seriously sedih sangat-sangat bila baca T_T

Please, tak mintak apa-apa pun just tolong baca terutamanya WANITA..


Bulan 1 : Bu, panjang adik cum 2cm tapi adik sudah ada dalam badan ibu.. Adik sayang ibu, bunyi degupan jantung ibu menjadi muzik terindah yang menemani adik di sini..

Bulan 2 : Bu, adik dah boleh merasa jari jemari, di sini terasa hangat bu, nanti kalau adik dah keluar, ibu janji nanti kita main sama-sama ya..

Bulan 3 : Bu, biarpun adik belum tahu jantina adik, tapi apa pun adik harap ibu & ayah bahagia apabila adik dilahirkan.. Jangan menangis ya bu, kalau ibu menangis, adik juga ikut menangis..

Bulan 4 : Bu, rambut adik dah mula tumbuh, adik dah boleh menggerakkan kepala ke kiri dan kanan..

Bulan 5 : Bu.. tadi jumpa doktor ya? Doktor cakap apa? Apa benda D&E tu bu? Adik tak kan apa-apa ya bu?

Bulan 6 : Ibu jumpa doktor tu lagi ya? Bu, tolong bagitau doktor tu adik di sini sihat-sihat je ! Tapi kenapa doktor tu masukkan benda tajam? Benda tajam tu mula memotong rambut adik, bu tolong adik.. Benda tajam tu pula memotong kaki adik, sakitt bu walaupun adik dah tiada kaki, adik masih ada tangan yang boleh memeluk ibu.. Bu, kenapa benda itu sekarang memotong tangan adik, ibu tolong adik.. Adik janji tak akan naka-nakal dengan ibu.. Tapi biarpun adik sudah tiada tangan dan kaki, adik masih ada mata & telinga untuk melihat senyuman ibu, mendengar suara ibu, tapi.. Benda itu sekarang sudah mula memotong memutuskan leher adik, ibuuuuu.. Maaf bu.. Berilah adik kesempatanhidup, adik sayang ibu, adik teringin nak memeluk ibu..

Bulan 7 : Bu, adik disini sihat-sihat je, adik dah berjumpa dengan Tuhan di syurga, Tuhan telah mengembalikan semua organ tubuh adik yang dipotong benda tajam itu, Tuhan telah menyuruh bidadari memeluk, menjaga, memegang tangan, mengendong adik dengan lembut, dan lalu Tuhan membisik memberitahu apa itu D& E.. Kenapa ibu tetap melakukannya? Kenapa ibu tak nak bermain dengan adik? Apa salah adik bu? Ibu bertaubat ya, semoga Tuhan menempatkan ibu disini dan jangan lupa ajak ayah ayah juga ya ibu..

# Terlalu cepatkah seorang bayi yang belum sempat dilahirkan ke dunia ini mendapatkan perlakuan sekeji itu dari ibu bapa kandungnya? Allahu Rabbi..


No comments:

Post a Comment