Thursday 24 May 2012

lIfE iS JOurNeY nOt a GuID tOuR. . :)

            Today, i when to my school to take my SPM certificate. . actually wanna go wit my bestie, beela n rab. . but suddenly the 2 guys said ''tak jadi pulak'' haishh ! sabo jela dengan kome berdue. . =_= then i just go by myself alone without accompanied by anyone else. . 
            after take my certificate, i when to counselling room because i don't know where to go. . at there i meet my exdormate that the girl i really2 miss who is amirah syakinah azmi. A.K.A mela. . i take a conversation with my teacher. . and then share2 story with mela. . there's a many story yang  tak tercerita. . as if i'm not mistaken the last time that i meet her, and go to school since i take my SPM result. . after that memang tak de jejak kat skola langsung. . banyak sangat benda yang kiteorang share. . da lame xborak2 macam ny. . sedih sangat ! and happy dapat jumpe mela. . :')
            then i lepak2 kat hostel pulak meet my oll dormates merangkap kepada anak2. . hee~ this is because i'm theirs mummy. . da macam buat program jejak kasih ! dyeorang share story and buat luahan perasaan. . kesian sangat kt dyeorang sebab the new rules yang baru dikuatkuasakan dekat hostel 2. . hurmm aqak tak mampu tolong, yang aqak mampu cakap sabar jela. . tak lame lagi korang da na abez skola ryte ? ? huh ! naseb baek zaman aq ade dulu xteruk sangat. . 
           suddenly, i had already realized that i had been an adult. . saye sedar yang pemikiran and mentaliti saye da xmacam budak2 ny. . and i have a junior. . hurmm nampak sangat aq da tue ny ! huu~ sedih ! saye jadi senior dyeorang. . saye rase bertanggungjawab na tunjok kan contoh yg baek even though i'm not succesful at all. . i wanna they know that if we failure that not necessarily we failure forever. . they know about my result. . so i said to them to not be like me. . study hard, and make your parent happy. . get a real succes to get a better life in future. . 
           jumpe dyeorang seronok sangat sebab memang da lame xjumpe. . i have expense my money to buy chocolate for them. . tu jer yang mampu aqak belanje korang adeq2 ku sayang.  . huhu aqak tahu korang rindu aqak gile2 jugak kan. . hee~ sayang korang sangat2 >_<
          after that, my mum da tentu2 la da pegi kerje. . so, i have to take a bus to go to melaka central. . wow~ syaza amirah naik bas. . hehe kalu dari munshi bole jer kan2. . hu3 sebab dulu tyme outing at my school time ade jer naek bas na g mc. . g mc jumpe pulak my senior as known as my ex kakaq dorm. . aqak dorm tersayang 2. . with her tibe2 pulak terungkit kenangan lame. . 
         actually both of us had made a promises that only us know. . but both of us had broken it. . haishh~ how is it happen ? ? hurmm that because people changing. . that's the nature, all the living things change whether from bad to good or vice versa. . but the important things is how we manage it ! betul tu. . ex aqak dorm saye cakap yg penting kite tahu jage perbatasan and saye cakap yang penting setie. . hehe xpe kaq even though we had broken our promises but we are not doing something bad ryte. . hehe promise me to make him happy okay ! ^_^

*today i had learned about life. . and it give biggest impact in my life. . so, i have my own determination in my life. . to make it became reality only me can decide it. . so don't worry be happy. . remember this ! ''BUKAN NAMANYA KEHIDUPAN JIKA XDE DUGAAN DIDALAMNYA'' smile olweyz ! :D

No comments:

Post a Comment