Tuesday 31 May 2011

~ ♥ ~SIAPAKAH JODOHKU??

Yaa……Rabbi…….. 
Aku berdoa untuk seorang ikhwan yang akan menjadi sebahagian dari hidupku 
Seseorang yang sangat mencintaiMu lebih dari segala sesuatu 
Seorang yang akan meletakkan kedudukanku di hatinya setelah Engkau , Muhammad shallahu’alaihiwasalam, ibu bapanya, dan keluarganya
Seseorang yang hidup bukan untuk dirinya sendiri, tapi juga untuk-Mu dan orang lain 

Wajah, fizikal, status atau harta tidaklah penting 
Yang terpenting adalah hati yang sungguh mencintai dan dekat dengan Engkau 
Dan berusaha menjadikan sifat-sifat baikMu ada pada peribadinya 
Dan ia haruslah mengetahui bagi siapa dan untuk apa ia hidup 
Sehingga hidupnya tidak sia-sia 

Seseorang yang memiliki hati yang bijak, tidak hanya otak yang cerdas 
Seseorang yang tidak hanya mencintaiku, tapi juga menghormatiku 
Seorang yang tidak hanya memujaku, tetapi juga dapat menasihatiku 
Seseorang yang mencintaiku bukan kerana fizikalku, hartaku atau statusku tapi kerana Engkau 

Seorang yang dapat menjadi sahabat terbaikku dalam setiap waktu dan situasi 
Seseorang yang membuatku merasa sebagai wanita solehah ketika aku berada di sisinya 
Seseorang yang bisa menjadi penawar
Seseorang yang sabar mengingatkan saat diriku kecundang

Ya..Rabbi…… 
Aku tak meminta seseorang yang sempurna 
Hingga aku dapat membuatnya sempurna di mataMu 
Seseorang yang memerlukan dorongan sebagai peneguhnya 
Seorang yang memerlukan doaku untuk kehidupannya 
Seseorang yang memerlukan senyumku untuk mengatasi kesedihannya 
Seseorang yang memerlukan diriku untuk membuat hidupnya lebih bahagia

Aku tidak mengharap dia semulia Muhammad s.w.t, tidak setaqwa Umar al-khattab,Pun tidak sekacak Yusuf alaihissalam, apalagi sekaya nabi Sulaiman alaihissalam. 
Aku hanya mengharap seorang ikhwan akhir zaman, 
Yang punya cita-cita mengikuti jejak mereka, 
Membangun keturunan yang soleh dan solehah, 
Membangun peradaban, 
dan membuat Rasulullah shallahu’alaihiwasalam bangga di akhirat 

Kerana aku sedar aku bukanlah 
orang yang semulia
Fatimah Radhiyallahuanha, 
Atau setaqwa
Aisyah Radhiyallahuanha, pun setabah Sumayyah,
Ataupun sekaya
Khadijah Radhiyallahuanha,Juga setegar Ainul Mardhiyah , apalagi secantik Zainab Radhiyallahuanha,. 
Aku hanyalah seorang wanita akhir zaman 
yang punya cita - cinta 

Ya…..Rabbii ……. 
Aku juga meminta, Jadikanlah ia sandaran bagiku 
Buatlah aku menjadi akhwat yang dapat membuatnya bangga 
Berikan aku hati yang sungguh mencintaiMu sehingga aku dapat mencintainya dengan sepenuh jiwaku 

Berikanlah sifat yang lembut, sehingga auraku datang dariMu 

Berikanlah aku tangan sehingga aku mampu berdoa untuknya 
Berikanlah aku penglihatan sehingga aku dapat melihat banyak kebaikan dalam dirinya 
Berikanlah aku lisan yang penuh dengan kata-kata bijaksana, 
Mampu memberikan semangat serta mendukungnya setiap saat

No comments:

Post a Comment